KİTAP FİLM DİZİ TEKNOLOJİ

8 Haziran 2015 Pazartesi

Harry Potter Film Serisi Ve Kitapları


   Harry Potter serisini bugüne kadar izlemediğim için arkadaşlarım tepki gösteriyorlardı:) Bende baştan sona izlemeye karar verdim. Açıkçası pişman olmadım güzel vakit geçirmek ve fantastik kurgu severlerin en çok sevdiği seriyi izlemek güzeldi.

Harry Potter Film Listesi



Yukarıda olduğu üzere toplam 8 film bulunmaktadır. Kitabı okumadım fakat okuyan arkadaşlar film ile kitap arasında çok abartılacak bir fark olmadığını söylediler. En kısa zamanda kitaplarını da okumanızı tavsiye ederim. Şimdiye kadar 6 filmi izledim ve çok hoşuma gitti.

Karakterler hakkında konuşmak istiyorum biraz. Hermonie, Harry ve Ron Weasley resmen filmde büyümüşler. İlk filmden son filme kadar izlediğinizde her bir ana karakterin ayrı ayrı gelişimlerini takip edebilirsiniz. Hermonie nin Ron Weasley e aşık olduğunu ancak 5. filmde Ron ile bir kız arasında birşeyler geçince anlamıştım. Aslında beklediğim Hermonie ile Harry arasında bir şeyler olmasıydı. Harry ise Cho ya aşıktı.

Kitap serisine gelecek olursa ilk kitap Türkiye'de 1999 yılında yayınlanmış fakat ilk baskı çok yankı uyandırmamış. İkinci baskı yeni bir çevirmen ve yayıneviyle tekrar bastırıldı ve Türkiye'de de Harry Potter fanları ortaya çıktı. 

Tabi Harry Potter çoğu fantastik kitap yazarlarına ışık tutmuş olup fantastik türün babası diyebiliriz. Johanne Kathleen Rowling'in bu efsanevi kitap serisi Dünya'da yankı uyandırınca bir çok film yapımcısı kitabın haklarını satın almak için yarışa girdi. Ve şu ana kadar Chris Columbus, Alfonso Cuaron, Mike Newell ve David Yates in yönettiği 8 film ortaya çıktı. Umarım sizde izlerken zevk alırsınız.

1 yorum:

  1. Harry Potter serisini "Bilim Kurgu" diye tanımlamışsınız, doğrusu fantastik kurgu olacak...

    YanıtlaSil

Copyright © BLIND AND FEARLESS | Powered by Blogger

Design by Anders Noren | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com